gorące tematy

Sonda

Najbardziej smakuje mi pizza z restauracji...








Kontakt

Napisz do nas

Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania

Partnerzy

Wiadomość

Niższe renty dla rodzin mundurowych

WP / Dziennik Gazeta Prawna | 31.01.2012 | 11:01

  A A A
 
Niższe renty dla rodzin mundurowych


(fot. WP / Konrad Żelazowski)

"Dziennik Gazeta Prawna" informuje, że rząd zamierza zmienić system rentowy służb mundurowych. Wszyscy policjanci, którzy dołączą do służby od 2013 roku, stracą preferencyjne renty inwalidzkie, a renty rodzinne dla ich bliskich będą liczone na gorszych warunkach, bo według reguł ZUS.

Do projektu ustawy zmieniającej zasady przechodzenia na emerytury żołnierzy zawodowych i funkcjonariuszy rząd po cichu wprowadził zmiany w przepisach dotyczących wypłaty rent rodzinnych. Jeszcze jakiś czas temu minister Michał Boni obiecywał, że takich zmian nie będzie. Przesłany do konsultacji projekt, ze zmienionymi przepisami, trafił teraz do oceny związków zawodowych, które muszą zająć stanowisko w tej sprawie do 10 lutego.

Z projektu ustawy usunięto art. 69, który reguluje możliwość przechodzenia funkcjonariuszy na emeryturę po 15 latach pracy. Zawiera on także zapis o o możliwości otrzymywania rent inwalidzkich i ewentualnym ubieganiu się o rentę rodzinną po zmarłym funkcjonariuszu. Zdaniem ekspertów prawa usuniecie całego artykułu z ustawy skasuje przywileje dla wszystkich nowych funkcjonariuszy, którzy dołączą do służby po 1 stycznia 2013 roku. Takie przywileje wciąż jednak będą aktualne dla policjantów i wojskowych będących w służbie wcześniej.


"Dziennik Gazeta Prawna" wskazuje, że usunięcie zapisu z ustawy wraz ze zniesieniem przywileju emerytalnego w postaci skrócenia okresu pracy wpłynie na jednoczesną likwidację rent. Dodatkowo wszyscy funkcjonariusze, którzy z nieuzasadnionych powodów nie stawią się na badaniach i stracą prawo do renty, nie będą mogli starać się o nią ponownie.

Kamil Mazur-Czerniec, radca prawny ze Słubic, sugeruje, że niezbędne jest wprowadzenie w ustawach określających zasady przechodzenia na emeryturę funkcjonariuszy przepisów, które jasno będą regulować przywileje rentowe.

TAGI: emerytury, mundurowi, renta rodzinna, projekt, nowelizacja, ustawa, ZUS, przywileje



Opinie

Ocena: +2 [28]
~Piotr [2012-01-31 21:37]

Cała prawda, obliczymy sobie ile wydajemy na przywileje mundurowych : Założenia : przejście na emeryturę dla mundurowego 35 lat wiek emerytalny zwykłego Polaka 67 lat Ile wydamy na mundurowego zanim osiągnie wiek zwykłego Polaka. 32*12 = 384 przez tyle miesięcy będzie otrzymywał emeryturę zanim dojdzie do wieku 67 Średnie wynagrodzenie aspiranta lub detektywa 3500 brutto Przechodzi na emeryturę dostaje 40% ostatniego wynagrodzenia (pewnie w ostatnim roku bierze wszystkie służby jakie są możliwe i kwota ta jest zdecydowanie wyższa) ale do dalszych rozważań przyjmujemy to 3500. 40%*3500 = 1400 teraz obliczymy sobie ile zabierze kasy zanim osiągnie wiek emerytalny zwykłego Obywatela 384 * 1400 = 537 600 A teraz sprawdzimy jaki odłożył kapitał : 15*12=180 miesięcy składkowych żeby nie utrudniać założymy że przez 15 lat zarabiał tak samo 3500*19,52%= 683,2 180*683,2=122 976 Ponad 400 000 na jednego mundurowego brawo !!! Na ponad 100 000 mundurowych 40 000 000 000 już wiemy kto przejada nasze emerytury.

odpowiedz

pokaż 9 ukrytych odpowiedzi

Ocena: +1 [1]
~polak [2012-02-02 21:46]

Mój ojciec mówił "służ mu wiernie a on ci piernie" /czyli zanieczyści powietrze/ więc już wiecie wszyscy kandydaci do munduru szkoda waszego zdrowia i życia na tę dość ważną społecznie robotę.

odpowiedz

Ocena: 0 [2]
~wasz odmieniec [2012-02-01 07:31]

Niczego nie osiągniecie jak złodzieja nie wyplenicie? Nie kradnij jest najlepsze dla gospodarki. Złodziejami są ci wszyscy byli ci wszyscy, którzy nie mają zamiaru na swoje dzieciństwo sami zapracować a podatki nic do złodziejstwa nie mają. Nie pomagajcie dzieciom, bo one płacą większe podatki od was za mało było dzieci by to zauważyć? Jest jeszcze inna możliwość, bo sprawiedliwość jest zawsze constans i okradane dzieci przesiadują po więzieniach a czasem mordują! Nic na złodziejstwie się nie zyska, ale tego głupcy nie mogą wiedzieć! Tylko moja matematyczna racja się ostanie dwa ZUS potrzebne od zaraz! Każdy człowiek ma 2 okresy nieprodukcyjne to dzieciństwo i emerytura i powinien na te 2 okresy sam zapracować. Płacąc składki emerytalne ZUS I Płacąc składki na swoje dzieciństwo ZUS II. My wszyscy emeryci płacimy ZUS II pomyłkowo zwany emerytalnymi a faktycznie za swoje dzieciństwa a emerytalne składki kradniemy nowym pokoleniom, dlatego dzieci gdzie wprowadzono emerytury coraz mniej a bez nich nie ma emerytur to normalna ekonomia!

odpowiedz

Ocena: +1 [3]
~sebo [2012-02-01 07:02]

Po katastrofie smoleńskiej 30 letnie wdowy dostały dożywotnie renty po 2.500 Pln.nie wspomnę o innych profitach.Senator w chwili jak dostaje kopa w d.....e od pracodawcy czyli nasz narodu po upłynięciu kadencji dostaje ponad 30 tys. odprawy i jeszcze wiele wiele innych przywileji do zlikwidowania

odpowiedz

Ocena: +6 [16]
~j23 [2012-01-31 21:39]

Niech zabiorą wszystkie przywileje. Oddam wszystkie za godną pensję! Sam opłacę swój fundusz emerytalny, zdrowotny, rentowy i nie tylko. Jak zabiorą tylko przywileje - to w ciągu kilku lat w mundurze będą służyli tylko nieudacznicy/nieudacznice.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: +7 [15]
~gutek [2012-01-31 23:01]

wypłat nie zazdroszcze ale przyznajcie się ile macie dodatków,trzynastki,dodatek do mieszkania, remontowe,kredyty z dofinansowaniem.Powiedzcie za co.Jak zwykły robol musi to samo zrobić z pensji,żyć kupić mieszkanie,wyremontować,krótko mówiąc że mundurowi są upośledzeni że sobie nie radzą wżyciu do wszystkiego trzeba im dokładać,i to ma być sprawiedliwe.ZWYKŁY robol na to wszystko zasuwa do 67 lat

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Ocena: +5 [7]
~Leoś [2012-02-01 01:40]

Tak, panowie policjanci, broniliście tego bydła w sejmie, wywieźlibyśmy tą kupę na taczkach i żyłoby się normalnie.. nic nie trzeba byłoby przycinać.. a tak spodziewajcie się jeszcze ciekawszych czasów...

odpowiedz

Ocena: +5 [5]
~peepe [2012-02-01 01:04]

Solidarnościowi nieudacznicy likwidują problem który sami stworzyli! W PRL-u do lat 70-tych na emeryturę można było iść po 10 latach ale nikt się nie kwapił bo to tylko 40% a w pracy zawsze są awanse, podwyżki, nagrody. W 90 latach politycznych zastąpili kapelani a zaczęli awansować kolesie i nieudacznicy. Ciągle mówi się o zmianach emerytalnych a się ich NIE ROBI więc nic dziwnego, że ludzie odchodzą zwłaszcza ci z 1 linii.

odpowiedz

Ocena: 0 [24]
~opos3 [2012-01-31 20:25]

Służby mundurowe powinny nabierać uprawnień emerytalnych po 15 latach służby,ale emeryturę niech otrzymują po ukończeniu 65 roku życia.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: +6 [12]
~Piotr [2012-02-01 00:20]

aby byc w słuzbach to trzeba mieć jaja a nie wydmuszki i to jest wasz problem i motyw tego piekielnego jazgotania

odpowiedz

Ocena: -1 [45]
~sig [2012-01-31 15:07]

prawda,ogromna wiekszosc ludzi służb mundurowych to (nie mówię że wszyscy,ale ci są w mniejszości)życiowi nieudacznicy i nieroby,którzy nie nadają się do pracy w cywilu.Idą do wojska po to bo licza na lekki chleb i szybka emeryture.Wiem coś o tym bo długo służyłem w wojsku.A opowiadanie bajek,jaki to żołnierz musi być wykształcony to kpina,co z twojego wykształcenia jak cię niepismienny talib zastrzeli:)komputery potraią obsługiwać dzieci,każdego można (prawie) wszystkiego nauczyć,a wojsko zawodowe nigdy nie bedzie karne i dyscyplinarne.

odpowiedz

pokaż 7 ukrytych odpowiedzi

Ocena: +8 [8]
~sd [2012-02-01 00:19]

Wiele zawodów ma przywileje i to o wiele większe jednak rozumiem że unitarka najbardziej boli kity przebrzydłe które jej na oczy nie widziały a mundurówka tematem dyżurnym jest. Jakoś was tysiące ton betonu wtopione w futbolową linię Maginota przez wyrośniętego chłopczyka z rządu kosztem szkół i żłobków w oczy nie kłują.

odpowiedz

Ocena: 0 [38]
~KEDO [2012-01-31 13:45]

I SŁUSZNIE. NIECH MUNDUROWI POPRACUJĄ TYLE LAT CO INNI POLACY O STANDARTOWYCH WYMOGACH DO 65 LAT. NAPEWNO NIE PCHALI BY SIĘ DO KORYTA MUNDUROWEGO .

odpowiedz

pokaż 7 ukrytych odpowiedzi

Ocena: +10 [18]
~kibitka [2012-01-31 21:29]

Mnie zabrakło miesiąca czasu aby sie załapać na emeryturę, z dnia na dzień podnieśli wiek emerytalny bezbronnym kobietom z 55 na 60 lat..i nikt nie protestował, nawet LIGA KOBIET...a teraz się dowiaduję, że jeszcze będe musiała kilka miesięcy dłużej przepracować ponad te 60 lat...tzn. że kiedy szłam do pracy i obowiązywał wtedy wiek emerytalny 55 lat dla kobiet to nam tego nikt nie gwarantował..a służbom mundurowym gwarantują...?

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: +7 [21]
~Adam [2012-01-31 20:30]

Chodzi o renty, które przysługują jak dodatek do emerytury. czyli opowie psychiatrze, ze męcza go sny i psychiatra wydaje orzeczenie, że w słuzbie stracił zdrowie psychiczne. wówczas ma 3000 zł emerytury i 1000 zł renty, a potem ten uznany za psychicznego pracuje z broną w spólkach ochraniarskich. Kto to kontroluje?

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: +1 [1]
~crispar61 [2012-01-31 23:45]

czytajac wasze komentarze wiekszosc z was dala sobie wmowic ze uprawnienia i przywileje pracownicze to komunistyczny,socjalistyczny wynalazek i pozwoliliscie je sobie odebrac miedzy innymi dzieki pomocy waszych zwiazkow zawodowyc a glownie przywodcow zwiazkowych,z tego powodu pracownicy na zachodzie smieja sie z pracownikow polskich,zwroccie uwage ze prawa pracownicze i przywileje sa zdobycza cywilizacyjna ktora jest norma w zachodnich bogatych krajach,zdobycza o ktorej wy juz zdazyliscie zapomniec,tamtejsze rzady przy obecnym kryzysie nawet nie pisna o ich likwidacji badz obnizeniu bo zostalyby tam zmiecione przez spoleczenstwa,ktore nie pozwola wrocic decydentom do dawnych czasow kiedy to traktowano ludzi jak niewolnikow lub zwierzeta pociagowe pracujace za wynagrodzenie wystarczajace na zarcie i miejsce w norze.zapytajcie tych co tam pracuja,norma jest ze przez jeden tydzien w miesiacu pracuje sie na czynsz i oplaty,przez drugi na jedzenie,a przez pozostala czesc miesiaca pracuje sie na realizowanie wydatkow w zaleznosci od prowadzonego stylu zycia,a wiec zycie rodzinne,towrzyskie,kultura,wyjazdy sobotnioniedzielne,urlopy,itd,poniewaz nie wyjezdzacie bo was nie stac,to rozni naprawiacze finansow jak np,mordaserwicz ale nie tylko uwazaja ze macie jeszcze za duzo przywilejow w tym urlopu i dni wolnych,bo nie przynosicie dochodu np. branzy turystycznej ale i pracodawcom,jedyne co nalezy sie wam za placone wcale nie male jak na nasze warunki podatki, to opieka wojska,policji i strazy wieziennej

odpowiedz

Ocena: 0 [2]
~Lysy [2012-01-31 23:41]

I zaczęło się na nowo, brawo tak trzymać.

odpowiedz

Ocena: -1 [15]
~fakto [2012-01-31 21:59]

prawda jest taka moi mili ze gdyby nie my obywatele mundurowi to byscie mieli kraj rozpusty i gomory..to tak mile ukmuje ..ja nikomu nic nie biore ale musicie tez wiedziec ze praca taka nie jest nadwyraz latwa...zapraszam ,tego nie da sie opisac...czepiacie sie nas mundurowych gdzie my strzezrzymy was kiedy spicie bo inaczej byscie mieli gwalciceila badz zlodzieja ..malo takich pytam sie?????????odpowidzcie mi na te pytania zadane przezemnie....bardzo prosze:),kolejna rzecz czepiacie sie nas my ryzykujemy zycie ...to tak na marginesie ok !...kazdy kazdemu wytycza ,ok jak juz jest tak ...dlaczego rzad ma takie pensje ...nikt nie mowi ,...nikt nie pisze ...wiecie co malo wiecie!,,,a ile przywilejow oni maja ..to jest polska 20 -30 tys na miesiac prosze dodatkowo przywileje to jest absurd to jest kpina ! i dla dobra narodu ...a co robia??/odpowidzi prosze....

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: +9 [21]
~bez przywilejów [2012-01-31 21:56]

Kochani mundurowi fakty są takie- nie płacicie żadnych składek na zus, emerytury wasze są wypłacane z budżetu Państwa, budżet Państwa to m.in Vat, gdy kupuję dziecku pieluchy, mleko, ubranka itd to płacę Vat w sklepie- czyli można powiedzieć, że dzieci osób bez przywilejów Was utrzymują

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +3 [25]
~dość [2012-01-31 22:47]

znieść przywileje dla wojska i straży granicznej,wysokie zarobki,extra socjal, dodatkowo płatne poligony, mieszkania służbowe z możliwością wykupu za ułamek wartości-które następnie zbywają za grubą kase oraz emeryturki po 15 latach- na takie ekstrawagancje nie mają nawet najzamożniejsze kraje!!!!!!!!!!!!!!

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi